SmartClient

… elektronické sjednávání pojištění
… nástroj určený pro poradce

Pojištění sjednáte rychle a bezchybně

Žádost o změnu smlouvy - změny provádíte přímo do aktuálního nastavení smlouvy

Aktuální formuláře vždy po ruce

Aplikace pro notebooky a PC

  • Spusťte Microsoft Defender (buď přes lupu 1 na liště a do vyhledávacího pole začněte psát defender 2 a spusťte Centrum zabezpečení v programu Windows Defender 3), popřípadě přes ikonku Start v seznamu programů přímo klikněte na Centrum zabezpečení v programu Windows Defender.
  • Dále otevřete Řízení aplikací a prohlížečů 4.
  • V sekci Zkontrolovat aplikace a soubory vyberte volbu Vypnuto 5.

Pokud se Vám objeví Kontrola aplikací a souborů je vypnuta. Vaše zařízení může být zranitelné., můžete kliknout na Zavřít vedle tohoto textu.

  • Centrum zabezpečení zavřete křížkem 6.

 

Linka pro poradce: 958 888 888

E-mail (Problémy s instalací): smartclient@pojistovnacs.cz
E-mail (Ostatní dotazy): podpora@pojistovnacs.cz

Máte dotaz či připomínku?

* – povinné pole

Instalační soubor stáhnete zde.

A) První instalace

1. krok - Instalace

Klikněte na instalační odkaz, nabídne se vám k otevření instalační soubor. Pokud to váš prohlížeč umožňuje, soubor spusťte. V opačném případě soubor setup.exe uložte do vašeho PC a poté spusťte. Klikněte na tlačítko INSTALL a vyčkejte na stažení aplikace.

Pokud vaše PC neobsahuje potřebný certifikát, budete vyzváni k jeho nainstalování – potvrďte tlačítkem OK. Následně stiskněte tlačítko ANO, čímž udělíte souhlas s instalací certifikátu „certifikační autority PČS“ a dokončíte instalaci aplikace.

2. krok – Aktivace

Po dokončení instalace se objeví okno s výběrem způsobu aktivace aplikace.

  1. Aktivace pro obchodního partnera na jeho číslo HR
    1. Zvolte: Aplikaci aktivuji pro obchodního partnera
    2. Vyplňte Identifikaci partnera (HR): číselné označení vaší společnosti, začínající číslem 9
    3. Klikněte na Ověřit
    4. Objeví se hláška: Identifikace partnera byla úspěšně ověřena
  2. Aktivace pomocí osobního certifikátu
    1. Zvolte: Aplikaci aktivuji pomocí osobního certifikátu
    2. Připojte k počítači klíčenku s osobním certifikátem
    3. Klikněte na OK, vyberte certifikát a zadejte PIN

V okně Údaje uživatele vyplňte Jméno a příjmení. Do Identifikace poradce vyplňte váš username (vaše identifikační číslo/provizní číslo ve vaší společnosti). Dále vyplňte vaše registrační číslo PPZ u ČNB. Ostatní políčka jsou nepovinná. Po vyplnění potvrďte OK.

Následně se automaticky spustí synchronizace ostatních částí aplikace a po úspěšné synchronizaci se aplikace automaticky otevře.

B) Aktualizace verze

Pokud jste připojení k Internetu, před každým spuštěním SmartClienta aplikace ověřuje dostupnost případné nové verze. Pokud zjistí novou verzi, nabídne vám její instalaci.

Pokud se průběžně nepřipojujete a chcete ověřit, zda mate aktuální verzi, případně aplikaci aktualizovat: v záložce NASTAVENÍ – Aktualizace aplikace klikněte na Spustit aktualizaci. Pokud je k dispozici aktuální verze, bude následovat dotaz na instalaci aktualizované verze. Pokud není k dispozici aktuální verze, objeví se „Neexistují žádné aktualizace aplikace.“

C) On-line dodatky

Pomocí tzv. on-line dodatků můžete sjednat dodatek k jakékoliv „sedmičkové“ smlouvě. Změny provádíte přímo do aktuálního nastavení smlouvy.

Pro sjednání on-line dodatku (formulář Žádost o změnu v pojistné smlouvě FLEXI životní pojištění) Vás aplikace vyzve k přihlášení. Heslo pro přihlášení vytvořte po kliknutí na volbu „Registrovat se“ na přihlašovací obrazovce, kterou Vám SmartClient zobrazí, a dále postupujte dle instrukcí na obrazovce.

  1. Vyplňte pracovní e-mail a nové heslo.
  2. Potvrďte tlačítkem „Registrovat se“.
  3. Odešleme vám e-mail.
  4. Pro potvrzení správnosti e-mailu pro přihlášení klikněte na odkaz „zde“ v tomto e-mailu.

E-mail a heslo, které si sami zvolíte, můžete využívat pro přihlášení do mobilní aplikace PČS asistent. Pokud jste si již vytvořil heslo pro aplikaci PČS asistent, využijte pro přihlášení toto heslo.

  1. Začal jsem spolupracovat s jinou společností a nedaří se mi otevřít formuláře.

    1. Mám stále přístup do aplikace
      Spusťte si aplikaci a jděte do záložky Nastavení. Na levé straně zvolte záložku Aktivace aplikace a stiskněte tlačítko Změnit způsob aktivace aplikace.

      Aplikace se restartuje a vyzve vás k zadání identifikačního čísla partnera (HR). Vyplňte nové HR a stiskněte Ověřit.

    2. Již nemám přístup do aplikace
      Volejte Help Desk PČS (605 602 164), kde vám poradíme.

  2. Můžu si aplikaci nainstalovat i na tablet (resp. telefon)?

    Aplikace je určena pro PC a notebook s operačním systémem Windows 7 a vyšší. Na tablet nebo chytrý telefon aplikaci nelze nainstalovat.

  3. Jak se přihlásím do on-line dodatků?

    Pro provedení změny v pojistné smlouvě Vás aplikace vyzve k přihlášení. Přihlašte se heslem, které již využíváte pro jiné aplikace FLEXI (PČS asistent, SoftExtranet). Pokud nemáte vytvořeno heslo, pokračujte volbou Registrovat se.

    Pokud váš e-mail nemá oprávnění k přístupu, ověřte na vaší centrále, zda jej posílá v seznamu poradců do PČS. (Přístupy zakládáme dle žádosti centrály společnosti.)

    Pokud jste heslo zapomněl nebo nevíte, zda jste si ho vytvořil, pokračujte z přihlašovací obrazovky volbou Změna/ztracené heslo.

  4. Zůstanou mi ve SmartClientovi uloženy všechny vytvořené dokumenty a bude s nimi možné i nadále pracovat?

    Všechny vytvořené dokumenty aplikace ukládá pod záložkou DOKUMENTY. Dokumenty jsou zde dostupné po dobu 6 měsíců. Po označení dokumentu se na horní liště zobrazí možnosti, které lze s dokumentem provést. Tyto možnosti závisí na formuláři a jeho stavu zpracování.

    Editovat – otevře formulář pro provedení změny (možné otevřít i dvojklikem). Editovat lze nabídku, samostatnou modelaci a žádost o změnu, dokud nejsou označeny zámečkem (neodeslaly se do PČS) a formuláře ze skupiny Ostatní.

    Stornovat – stornuje datovou větu odeslanou do PČS, s formulářem pak nebude možné dále pracovat. Stornovat lze nabídku, samostatnou modelaci a žádost o změnu, které jsou uloženy jako dokončené, ale nejsou označeny zámečkem (odeslala se datová věta, ale ještě se nepřenesla do PČS).

    Zobrazit – otevře PDF dokument vytvořený při digitálním podpisu nebo modelaci k žádosti o změnu.

    Kopírovat – přenese vyplněná data do nového formuláře (nové číslo nabídky, nezkopírují se zdravotní dotazy ani zdravotní dotazník).

    Předvyplnit do nabídky PS/PS – data samostatně vytvořené modelace se přenesou do formuláře nabídky

  5. Jak ověřím doručení dokumentu do PČS? 

    Vytvořené dokumenty mají u sebe vždy ikonu, která zobrazuje stav jejich zpracování. Dle tohoto stavu lze s dokumenty pracovat.

               dokument čeká na digitální podpis, nebude odeslán do PČS

               dokument byl úspěšně digitálně podepsán

               dokument je zálohován na serveru aplikace SmartClient, kolem 21. hodiny bude exportován do PČS 

               dokument je exportován do PČS, již nelze editovat

                dokument byl rozpracován, nebude odeslán do PČS
  6. Vytvořil a uložil jsem dokument, který byl uveden na záložce Dokumenty. Najednou zde není.

    Pokud dokument otevřete v okamžiku, kdy již byl exportován do PČS, ale v aplikaci ještě neproběhla synchronizace, která by dokument uzavřela pro editaci (dokument ještě není označený zámečkem, ale pouze zelenou fajfkou), dostane se v okamžiku synchronizace do tzv. konfliktu. Dokument se uloží pod ikonou „Zobrazit konflikty“ v pravé horní části obrazovky a zmizí ze záložky „Dokumenty“. Zpět na záložku Dokumenty již nelze dokument dostat. Elektronická data z dokumentu ale odejdou do PČS a jakmile bude doručen tiskový výstup, bude nabídka zpracována standardní cestou.

    Jak se tomuto problému vyhnout?

    Doporučujeme vždy při spuštění aplikace nejprve synchronizovat aplikaci na záložce „Synchronizace“ pomocí tlačítka „Spustit synchronizaci“. Tím zabezpečíte, že budete mít nejen aktuální verze formulářů, výpočtových knihoven a jiných komponent, ale i aktuální stavy vytvořených dokumentů.

  7. Mohu upravit nebo stornovat již odeslanou nabídku / žádost o změnu?

    Upravit nebo stornovat již odeslanou nabídku / žádost o změnu lze do přenosu dat do PČS, který probíhá automaticky každý den kolem 21. hodiny. Po exportu dat dojde k uzamknutí dokumentu a dokument již nelze upravovat ani stornovat.

    Nabídku / žádost o změnu podepsanou digitálně nelze po uložení podepsané verze stornovat.

Více informací o digitálním podpisu najdete zde.

Nevíte si rady? Rádi vám poradíme!

Kde se můžeme potkat

Navštívit nás můžete v 552 pobočkách po celé České republice.

Přeskočit na hlavní nabídku