SmartClient

… elektronické sjednávání pojištění
… nástroj určený pro poradce
… vlastnoruční digitální podpis

Pojištění sjednáte rychle a bezchybně

Žádost o změnu smlouvy - změny provádíte přímo do aktuálního nastavení smlouvy

Aktuální formuláře vždy po ruce

Aplikace pro notebooky a PC

Digitální podpis - nevracíte se za klientem pro podpis, váš požadavek je rychleji zpracován a ušetříte náklady na tisk

  • Spusťte Microsoft Defender (buď přes lupu 1 na liště a do vyhledávacího pole začněte psát defender 2 a spusťte Centrum zabezpečení v programu Windows Defender 3), popřípadě přes ikonku Start v seznamu programů přímo klikněte na Centrum zabezpečení v programu Windows Defender.
  • Dále otevřete Řízení aplikací a prohlížečů 4.
  • V sekci Zkontrolovat aplikace a soubory vyberte volbu Vypnuto 5.

Pokud se Vám objeví Kontrola aplikací a souborů je vypnuta. Vaše zařízení může být zranitelné., můžete kliknout na Zavřít vedle tohoto textu.

  • Centrum zabezpečení zavřete křížkem 6.

 

Nabídky FLEXI životního pojištění můžete podepsat vlastnoručním digitálním podpisem. Stačí si instalovat podpisovou aplikaci PCS SignoSoft z těchto stránek a mít k dispozici podpisový tablet (SignPad). Jak získat podpisový tablet se informujte u vašeho regionálního obchodního manažera či klíčového account manažera.

Jak zpracovat digitálně podepsanou nabídku?

  • Po instalaci podpisové aplikace se vám v aplikaci SmartClient automaticky objeví volba digitálního podpisu nabídky.
  • Nabídku namodelujte v počítači tak, jak jste zvyklí.
  • Nezapomeňte, že v případě digitálního podpisu je potřeba vyplnit mobilní telefon a e-mail klienta.
  • Pokud máte zaškrtnutu volbu digitálně podepsat, z náhledu nabídky přímo přejdete do podpisové aplikace.
  • V aplikaci se vám zobrazí přehled všech podpisových polí. Pole postupně aktivujte k podpisu.
  • Klient a vy prostřednictvím tabletu umístíte do dokumentu podpisy, stejně jako při podpisu papírové verze nabídky.
  • Po umístění všech podpisů se vás aplikace automaticky zeptá, zda chcete nabídku uložit a odeslat do pojišťovny.
  • Po vašem odsouhlasení se nabídka uloží do aplikace SmartClient a bude čekat na synchronizaci aplikace.
  • Všechny dokumenty naleznete ve formátu PDF pod záložkou DOKUMENTY.

Nemusíte klientovi nic tisknout ani mu předávat pojistné podmínky ‒ všechny potřebné podklady včetně podepsané nabídky klientovi předáme prostřednictvím úložiště. Po přijetí dat klientovi odešleme e-mail s linkem do úložiště a SMS s přístupovým kódem.

  • A) První instalace

    1. krok - Instalace

    Klikněte na instalační odkaz, nabídne se vám k otevření instalační soubor. Pokud to váš prohlížeč umožňuje, soubor spusťte. V opačném případě soubor setup.exe uložte do vašeho PC a poté spusťte. Klikněte na tlačítko INSTALL a vyčkejte na stažení aplikace.

    Pokud vaše PC neobsahuje potřebný certifikát, budete vyzváni k jeho nainstalování – potvrďte tlačítkem OK. Následně stiskněte tlačítko ANO, čímž udělíte souhlas s instalací certifikátu „certifikační autority PČS“ a dokončíte instalaci aplikace.

    2. krok – Aktivace

    Po dokončení instalace se objeví okno s výběrem způsobu aktivace aplikace.

    1. Aktivace pro obchodního partnera na jeho číslo HR
      1. Zvolte: Aplikaci aktivuji pro obchodního partnera
      2. Vyplňte Identifikaci partnera (HR): číselné označení vaší společnosti, začínající číslem 9
      3. Klikněte na Ověřit
      4. Objeví se hláška: Identifikace partnera byla úspěšně ověřena
    2. Aktivace pomocí osobního certifikátu
      1. Zvolte: Aplikaci aktivuji pomocí osobního certifikátu
      2. Připojte k počítači klíčenku s osobním certifikátem
      3. Klikněte na OK, vyberte certifikát a zadejte PIN

    V okně Údaje uživatele vyplňte Jméno a příjmení. Do Identifikace poradce vyplňte váš username (vaše identifikační číslo/provizní číslo ve vaší společnosti). Dále vyplňte vaše registrační číslo PPZ u ČNB. Ostatní políčka jsou nepovinná. Po vyplnění potvrďte OK.

    Následně se automaticky spustí synchronizace ostatních částí aplikace a po úspěšné synchronizaci se aplikace automaticky otevře.

    B) Aktualizace verze

    Pokud jste připojení k Internetu, před každým spuštěním SmartClienta aplikace ověřuje dostupnost případné nové verze. Pokud zjistí novou verzi, nabídne vám její instalaci.

    Pokud se průběžně nepřipojujete a chcete ověřit, zda mate aktuální verzi, případně aplikaci aktualizovat: v záložce NASTAVENÍ – Aktualizace aplikace klikněte na Spustit aktualizaci. Pokud je k dispozici aktuální verze, bude následovat dotaz na instalaci aktualizované verze. Pokud není k dispozici aktuální verze, objeví se „Neexistují žádné aktualizace aplikace.“

    C) On-line dodatky

    Pomocí tzv. on-line dodatků můžete sjednat dodatek k jakékoliv „sedmičkové“ smlouvě. Změny provádíte přímo do aktuálního nastavení smlouvy.

    Pro sjednání on-line dodatku (formulář Žádost o změnu v pojistné smlouvě FLEXI životní pojištění) Vás aplikace vyzve k přihlášení. Heslo pro přihlášení vytvořte po kliknutí na volbu „Registrovat se“ na přihlašovací obrazovce, kterou Vám SmartClient zobrazí, a dále postupujte dle instrukcí na obrazovce.

    1. Vyplňte pracovní e-mail a nové heslo.
    2. Potvrďte tlačítkem „Registrovat se“.
    3. Odešleme vám e-mail.
    4. Pro potvrzení správnosti e-mailu pro přihlášení klikněte na odkaz „zde“ v tomto e-mailu.

    E-mail a heslo, které si sami zvolíte, můžete využívat pro přihlášení do mobilní aplikace PČS asistent. Pokud jste si již vytvořil heslo pro aplikaci PČS asistent, využijte pro přihlášení toto heslo.

    1. Klikněte na link pro stažení instalačního balíčku. V závislosti na Vašem prohlížeči se Vám může nabídnout spuštění instalace, uložení balíčku nebo obojí. Klikněte na „Spustit“. V případě, že nebude možné instalaci spustit přímo, nejprve balíček uložte a teprve poté instalaci spusťte.
    2. Po několika vteřinách naběhne průvodce instalací. Klikněte na „Další“.
    3. Pak spusťte instalaci pomocí tlačítka „Instalovat“.
    4. Instalace bude probíhat několik minut. Po dokončení instalace klikněte na „Další“.
    5. Potvrďte instalaci tlačítkem „Dokončit“.
    6. Aplikaci je možné spustit pouze prostřednictvím aplikace SmartClient, proto se na ploše nevytvoří ikona pro spuštění. Úspěšnou instalaci ověříte po spuštění aplikace SmartClient tak, že se v záložce „SYNCHRONIZACE“ objeví nová položka PCS SignoSoft.

SmartClient - instalační soubor k dispozici zde.

Digitální podpis – instalační soubor ke stažení zde.

    1. Začal jsem spolupracovat s jinou společností a nedaří se mi otevřít formuláře.

      1. Mám stále přístup do aplikace
        Spusťte si aplikaci a jděte do záložky Nastavení. Na levé straně zvolte záložku Aktivace aplikace a stiskněte tlačítko Změnit způsob aktivace aplikace.

        Aplikace se restartuje a vyzve vás k zadání identifikačního čísla partnera (HR). Vyplňte nové HR a stiskněte Ověřit.

      2. Již nemám přístup do aplikace
        Volejte Linku pro poradce (957 115 115), kde vám poradíme.

    2. Můžu si aplikaci nainstalovat i na tablet (resp. telefon)?

      Aplikace je určena pro PC a notebook s operačním systémem Windows 7 a vyšší. Na tablet nebo chytrý telefon aplikaci nelze nainstalovat.

    3. Jak se přihlásím do on-line dodatků?

      Pro provedení změny v pojistné smlouvě Vás aplikace vyzve k přihlášení. Přihlašte se heslem, které již využíváte pro jiné aplikace FLEXI (PČS asistent, SoftExtranet). Pokud nemáte vytvořeno heslo, pokračujte volbou Registrovat se.

      Pokud váš e-mail nemá oprávnění k přístupu, ověřte na vaší centrále, zda jej posílá v seznamu poradců do pojišťovny Kooperativa. (Přístupy zakládáme dle žádosti centrály společnosti.)

      Pokud jste heslo zapomněl nebo nevíte, zda jste si ho vytvořil, pokračujte z přihlašovací obrazovky volbou Změna/ztracené heslo.

    4. Zůstanou mi ve SmartClientovi uloženy všechny vytvořené dokumenty a bude s nimi možné i nadále pracovat?

      Všechny vytvořené dokumenty aplikace ukládá pod záložkou DOKUMENTY. Dokumenty jsou zde dostupné po dobu 6 měsíců. Po označení dokumentu se na horní liště zobrazí možnosti, které lze s dokumentem provést. Tyto možnosti závisí na formuláři a jeho stavu zpracování.

      Editovat – otevře formulář pro provedení změny (možné otevřít i dvojklikem). Editovat lze nabídku, samostatnou modelaci a žádost o změnu, dokud nejsou označeny zámečkem (neodeslaly se do Kooperativy) a formuláře ze skupiny Ostatní.

      Stornovat – stornuje datovou větu odeslanou do Kooperativy, s formulářem pak nebude možné dále pracovat. Stornovat lze nabídku, samostatnou modelaci a žádost o změnu, které jsou uloženy jako dokončené, ale nejsou označeny zámečkem (odeslala se datová věta, ale ještě se nepřenesla do Kooperativy).

      Zobrazit – otevře PDF dokument vytvořený při digitálním podpisu nebo modelaci k žádosti o změnu.

      Kopírovat – přenese vyplněná data do nového formuláře (nové číslo nabídky, nezkopírují se zdravotní dotazy ani zdravotní dotazník).

      Předvyplnit do nabídky PS/PS – data samostatně vytvořené modelace se přenesou do formuláře nabídky

    5. Jak ověřím doručení dokumentu do pojišťovny Kooperativa? 

      Vytvořené dokumenty mají u sebe vždy ikonu, která zobrazuje stav jejich zpracování. Dle tohoto stavu lze s dokumenty pracovat.

                dokument čeká na digitální podpis, nebude odeslán do pojišťovny                

                 dokument byl úspěšně digitálně podepsán

                   dokument je zálohován na serveru aplikace SmartClient, kolem 21. hodiny bude exportován do pojišťovny  

                    dokument je exportován do pojišťovny, již nelze editovat

                   dokument byl rozpracován, nebude odeslán do pojišťovny
    6. Vytvořil a uložil jsem dokument, který byl uveden na záložce Dokumenty. Najednou zde není.

      Pokud dokument otevřete v okamžiku, kdy již byl exportován do pojišťovny Kooperativa, ale v aplikaci ještě neproběhla synchronizace, která by dokument uzavřela pro editaci (dokument ještě není označený zámečkem, ale pouze zelenou fajfkou), dostane se v okamžiku synchronizace do tzv. konfliktu. Dokument se uloží pod ikonou „Zobrazit konflikty“ v pravé horní části obrazovky a zmizí ze záložky „Dokumenty“. Zpět na záložku Dokumenty již nelze dokument dostat. Elektronická data z dokumentu ale odejdou do pojišťovny Kooperativa a jakmile bude doručen tiskový výstup, bude nabídka zpracována standardní cestou.

      Jak se tomuto problému vyhnout?

      Doporučujeme vždy při spuštění aplikace nejprve synchronizovat aplikaci na záložce „Synchronizace“ pomocí tlačítka „Spustit synchronizaci“. Tím zabezpečíte, že budete mít nejen aktuální verze formulářů, výpočtových knihoven a jiných komponent, ale i aktuální stavy vytvořených dokumentů.

    7. Mohu upravit nebo stornovat již odeslanou nabídku / žádost o změnu?

      Upravit nebo stornovat již odeslanou nabídku / žádost o změnu lze do přenosu dat do pojišťovny Kooperativa, který probíhá automaticky každý den kolem 21. hodiny. Po exportu dat dojde k uzamknutí dokumentu a dokument již nelze upravovat ani stornovat.

      Nabídku / žádost o změnu podepsanou digitálně nelze po uložení podepsané verze stornovat.

    1. Co potřebuji k tomu, abych mohl digitálně podepisovat?
      Pro používání digitálního podpisu potřebujete mít instalovanou sjednávací aplikaci SmartClient a podpisovou aplikaci PCS SignoSoft. Aplikaci SmartClient naistalujete z odkazu ZDE a aplikaci PCS SignoSoft naistalujete z odkazu ZDE. Pro podepsání potřebujete také podpisový tablet (tzv. SignPad). Je možné podepisovat i na SignPadu, který si sami pořídíte nebo získáte od jiné pojišťovny. Naše řešení podporuje SignPady značky Wacom STU 300, STU 430 a STU 530. O aktuální nabídce SignPadů se informujte u vztahového manažera naší společnosti.

    2. Jak je nakládáno s biometrií (rychlost, tlak pera a zrychlení), která je zachycena při podpisu?
      Biometrie je zašifrována ihned po podpisu a celý podpis je neoddělitelně připojen k dokumentu. Dokument je zabezpečenou cestou odeslán do pojišťovny. Klíč k rozšifrování biometrie je uložen u nezávislé autority a pojišťovna tedy nemá přístup k těmto citlivým datům. K rozšifrování biometrie by došlo pouze v případě soudního sporu.

    3. Proč musí být vyplněn e-mail a mobilní telefon klienta?
      Správné kontakty jsou důležité pro předání dokumentace klientovi. V závěrečných ustanoveních se zavazujeme dokumentaci předat prostřednictvím úložiště, do kterého se klient dostane prostřednictvím odkazu v e-mailu. Pokud se nepovede klientovi doručit e-mail, nebude možné nabídku zplatnit.

    4. Při spuštění podpisu mi aplikace hlásí „Chyba při inicializaci Signpadu. Zkontrolujte připojení Signpadu k počítači.“
      Zkontrolujte, zda je SignPad připojen do funkčního USB. Pokud bude problém přetrvávat, nepovedlo se pravděpodobně stáhnout ovladače SignPadu. Kontaktuje Help Desk, který zadá požadavek na IT podporu aplikace.

    5. Při ukládání podpisu se zobrazí: „Podpis není platný. Podepište se znovu, prosím.“ Podpis obsahuje příliš málo charakteristik. Musí být např. širší než 1 cm. Zkuste podpis zvětšit.

    6. Jak stornovat nebo změnit podepsanou nabídku?
      Po digitálním podpisu nelze zabránit odeslání do pojišťovny. Od okamžiku podpisu a uložení nabídky ve SmartClientovi je k nabídce přistupováno stejně jako by byla podepsána papírově a podána na poštu. Je třeba sepsat odvolání nebo žádost o změnu podepsanou klientem (lze pouze papírově).

    7. Jak ověřím, že je nabídka v pořádku doručena do pojišťovny?
      V záložce DOKUMENTY aplikace SmartClient je třeba zkontrolovat stav nabídek. Stav zpracování zobrazuje ikony na úrovní prvního řádku a textový detail lze zjistit po najetí myši na ikonu.

      1. Nabídka je rozpracována, čeká na podpis

      ilustrační obrázek

      2. Nabídka podepsána, čeká na synchronizaci SmartClienta – již ji nelze editovat

      ilustrační obrázek

      3. Nabídka byla odeslána do pojišťovny

      ilustrační obrázek

      4. Pojišťovna přijala nabídku do zpracování

      ilustrační obrázek

    8. Klientovi nedorazil e-mail nebo SMS
      V záložce DOKUMENTY ověřte, že SmartClient odeslal nabídku a byla přijata do pojišťovny. E-mail a SMS klientovi odesíláme následující den ráno po přijetí dat. Zkontrolujte, zda je v nabídce správně vyplněn e-mail a mobilní telefon klienta. Pro opětovné zaslání kontaktujte Help Desk.

Linka pro poradce: 957 115 115

E-mail (Problémy s instalací): sdit@vig.cz 
E-mail (Ostatní dotazy): podporaflexi@koop.cz

Máte dotaz či připomínku?

* – povinné pole

Kde se můžeme potkat

Navštívit nás můžete v 0 pobočkách po celé České republice.

Přeskočit na hlavní nabídku